Fitocosmetic z morskim chitozonem i solą z Morza Martwego & z niebieską glinką i jonami srebra

Jakiś czas temu wiele pozytywnych opinii zebrały szampony Fito, najpierw ziołowe,  a następnie te z glinkami. Byłam ich wszystkich bardzo ciekawa i postanowiłam je wypróbować. Wybrałam 6 dostepnych wersji. Szampony szybko zużywam, a że stacjonarnie nie widuję tej marki to zrobiłam mały zapas. W kolejce czekają jeszcze szampony z henną i glinkami czarną i białą. Dzisiaj na tapecie wersje niebieskie.


Szampony bazują na delikatnych detergentach, stosowałam je do częstego mycia. W składzie nie znajdziemy też silikonów i parabenów. Składy ogólnie na duży plus, działania sub. myjących dodatkowo łagodzą ekstrakty na poczatku składu.


Chitozon i sól z MM: woda, woda z kwiatów szałwii, ekstrakt ze skrzypu polnego, e. z listownicy palczastej, łagodna substancja myjąca, łag.  sub. myj., bardzo łag. sub. myj., łag. sub. myj., gliceryna, emulgator, sól z Morza Martwego, olej łopianowy, chitozon, perły hydrolizowane, zapach, kwas mlekowy, konserwant, konserwant, konserwant, alkohol benzylowy (konserwant, rozpuszczalnik, składnik kompozycji zapachowej), stabilizator/sub. filmotwórcza, barwnik, barwnik.


Niebieska glinka i jony srebra: woda, woda z kwiatów pięciornika krzewiastego, kocanki włoskiej, szarłata wyniosłego, macierzanki piaskowej, korkowca amurskiego, bylicy pospolitej, pięciornika srebrnego, łagodna substancja myjąca, łag.  sub. myj., bardzo łag. sub. myj., łag. sub. myj., gliceryna, emulgator, glinka błękitna, ekstrakt z korzeni morwy białej, propolis, jony srebra, zapach, kw. mlekowy, 3x konserwant, alk. benzylowy, barwnik.


Szampony dobrze się pienią, konsystencję mają typową dla szamponów. Pod względem mycia jednak mnie rozczarowały, owszem dobrze oczyszczają włosy z olejów itd., pierwszego dnia włosy są świeże i odbite u nasady, ale pozniej nie wyglądają tak jakbym sobie życzyła - włosy krócej zachowują świeżość. Szampon z solą z MM spisuje się trochę lepiej ale niewiele.
W tej sytuacji szamponów nie ratuje nawet fakt, że są delikatnie, nie plączą i nie wysuszają.

Mam włosy dosyć szybko przetłuszczające się, od szamponu wymagam by sprawił żeby włosy były świeże dwa dni. Te nie spełniły tego warunku ale myślę, że o wiele bardziej zadowolone byłyby z niego włosy suche.

270 ml/ok. 10 zł 

Stosowaliście te szampony? A może macie innych delikatnych ulubieńców?

Komentarze

  1. Pewnie są dla Ciebie zbyt delikatne ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie stosowałam...I szczerze mówiąc : nie mam pojęcia czy po nie sięgnę ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesli szukasz bardzo delikatnych szamponów to jak najbardziej :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Noworoczny haul kosmetyczny czyli co będę wcierać w nowym roku

Organic Shop awokado i mód ekspresowo regenerująca maska & Timotei Jericho Rose odzywka intensywna odbudowa z awokado

Cięcie czyli o tym jak wpadłam pod maszynkę i o obecnej pielęgnacji włosów